Söndagssnack

6# Hotmail

Hur är det möjligt att jag börjar FLÅ?? Jag har aldrig haft ett så blekt år som detta och tror nog inte att jag har solat på två veckor. Har kan det bli så? Jaja, hi bodylotion.

Jag har sovit i en halv dag och hade nog kunnat sova lite till i den här sängen, men får panik på allt som måste fixas ï mitt rum. Kollar på all skit och påsar med grejer jag inte har plats för som står i hörnet. TVn ska upp på väggen, tvättkorgen... Ska tvättas.. och sen slängas, möbler ska in osv. Det kommer att bli råsnyggt, ba för att jag har grym stil.

Igår blev det som vanligt en lyckad kväll. Alltid blir det dramatiskt på ett eller annat sett, men det får man leva med. På vägen in mot stan kom det på en en full, sliten tjej som stannade och kollade på mig och Agnes och sa: "Oj! Jag trodde att ni satt ihop!"
Agnes tyckte att det var skitkul sagt och började skratta. Tjejen satte sig på sätet mitt emot och pratade med oss. Hon var i trettioårsåldern, hade perfekt hy och turen att ha en naturlig brun färg och fin form på ansiktet. Ändå var hennes hår i klumpar, genomblött och hon såg ledsen ut. Typ som att hon var osäker på om vi skojjade med henne eller om vi faktiskt ville prata med henne på riktigt.
"Vart ska du?" Frågade Agnes.
"Bergsjön.. Eller Tynnered.. Eller jag vet inte. Jag vill bara ha sprit"
Hon hade ingen aning. När ett illaluktande fyllo försöker göra sig rolig och prata och diskutera med en istället för att försöka göra något åt sitt liv, så blir man bara äcklad och kollar åt andra hållet, men så var inte fallet med henne. Jag citerar Agnes: "Hade jag haft en egen lägenhet, så hade jag kunnat ta hem henne och hjälpt henne". Hur kan det gå så snett för nån liksom?
Ett par hållplatser innan vi skulle gå av, så berättade jag för henne om att jag tyckte att hennes ansikte såg så bra ut och att hon faktiskt hade kunnat bli ansiktmodell (det var faktiskt sant! hade hon kammat till sig lite hade hon kunnat bli hur snygg som helst). Hennes deppiga ansikte sken plötligt upp i ett jättelikt leende. Det tog nästan i hjärtat på mig när jag fattade hur mycket en sån liten grej kan betyda något för just henne. Det bästa som finns är nog respons på att man gjort någon riktigt jävla glad.
Har jag en möjlighet att hjälpa någon som hon en vacker dag, så tänker jag nog ta chansen.

Nåväl, till Gretas kom Ungerns schlagerbidrag Kati Wolf, vilket gjorde Agnes sjukt glad, så vi tog plats längst fram. En helkul som vanligt lyckad kväll och kanske den sista innan jag åker.. Om inte midsommar. inte helt klart vart vi ska.

Aja, nu ska jag ringa mor min och beställa thai.
See ya, Linn



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0