Fransmän och söndagsöl!

Igår åkte alltså jag Jenny och Alexandra in till stan för att möta upp Erik, Kanter och hans flickvän på Lilla London. Vi hade inte ätit sen frukost så tog en snabb sväng förbi donken innan vi gick dit. Vi hittade bara ett fattigt litet runt bord vi knappt fick plats vid, så efter en öl gick vi till Chez och slog oss ner i ett par soffor. Där hittade jag även ett par jättehärliga fransmän som precis hade kommit till Göteborg. Jag tycker att det är jätteroligt att prata engelska med turister så jag slog mig ner där istället och strax efter kom Jenny och Erik också. Fransmännen hade lyckats få en jätteläskig svensk trollkarl i släp på krogen. Han visade Erik en massa grejer han kunde och fick typ reaktionen:
"DU ÄR ÄCKLIG. DET ÄR SVARTKONST. HÅLL DIG BORTA"



Chez stängde klockan 02.00 så jag, Jenny och Erik drog tillbaka till Lilla London. Hittade en tjej precis utanför Chez som jag kände igen från en kurs för längesen. Hon var så jädra gullig och jag hade inte sett henne på jättelänge, så jag grabbade tag i henne och övertalade henne att följa med oss.

När vi var tillbaka träffade jag Cassandra och Pernilla, så när det stängde följde vi med dom till en efterfest som var typ bara 3 minuter bort. Fransmännen gick förbi och hade visst frågat Jenny om dom kunde följa med. Hon bad dom att fråga mig, men eftersom dom hade snappat upp ännu fler läskiga människor i släptåg så förklarade jag bara snabbt att det var en privatfest och att det inte funkade. Hann inte säga mer innan Cassandra dök upp och drog iväg med mig.

Igår kom några släktingar hem till mig på kvällen för att stanna i ett par veckor, så nu är jag hemma med huset fullt och det är skithärligt. Jättetråkigt att vara ensam hemma själv för länge.
Regn ute så nu ska jag lägga mig under täcket och kolla på bakisfilm :)
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0