Hårplaner.. Igen.

Mitt hår är fortfarande awesome som kort. Jag är hemma och är sjuk... Inte lika awesome.
Igår var jag dock nere på restaurangen i Långedrag med mamma med fler för att äta. Jag satt och pratade med en f.d frisör om min hårsituation och mina planer om att låta allting växa ut och börja om.
"Linn. Du kommer inte att klara det. Jag vet att du kommer att färga utväxten"
"Nääemen, jag ska ju ha keps å mössa och sånt.. Eller?"
"Lyckas du på blir jag imponerad"
Hon försökte förklara för mig att om jag skulle låta allt växa ut innan jag färgade om det så skulle jag vara typ 30 innan jag fick det som jag ville ha det. Faran är inte att lägga i färg i håret, utan att bleka det. Anledningen till att det gått av är att jag kommit åt det jag redan blekt många gånger innan. Hon sa att jag kunde få det som jag ville om jag bara gick till frisören och fick hjälp med det - Lägga i färgen hasselnöt/rådjur mellan, vilket inte skadar. Grejen är att jag inte vågar gå till min frisör. När hon ser att jag blekt håret själv som jag faktiskt lovat att inte göra, så kommer hon att slå mig.
Eller i alla fall skälla på mig. Jag hatar skäll.
Men om jag väntar typ några månader, så att håret kanske har växt till sig litelite med hjälp av min plan att ständigt toppa det och hålla det kort och att ta mina tabletter. Då kanske jag inte får lite mycket skäll + att jag gör det enklare för henne att fixa till det. Dvs, lägga i den där rådjursfärgen under och slinga utväxten... Eller hur det nu funkar. Bra plan Linn. Good one.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0