Telefonkaos

Jag ringde min mentor imorse igen - inget svar.

Sedan ringde jag mamma och gnällde över att jag inte hittade min kameraladdare. Efter att jag lagt på så ringde det efter 30 sekunder igen. Jag antog att det var mamma igen och eftersom jag inte var på världens bästa mood så svarade jag med ett djupt bas-hallå.
Det var rektorn på Angeredsgymnasiet som undrade varför jag hade ringt henne.
Jag bytte tonläge till ett ljust glatt och berättade vem jag egentligen sökte. Hon hade visst av någon anledning tagit över hanns nummer, så hon gav mig numret till någon annan på vägledningscentrumet. Innan jag hann ringa dit så kom jag på att han hade ett mobilnummer till mentorn också, så det ringde jag. Angeredsrektorn svarade igen. Jag bad om ursäkt och ringde istället numret hon gett mig. En kvinna svarade och berättade att min mentor hade slutat. HELVETE. Han var den bästa mentor man kunde ha. Hade verkligen velat snacka med honom....
Kvinnan gav i alla fall luren till en annan kvinna som gav den till en annan kvinna vars brytning jag kände igen. Jag har inte precis haft så mycket med henne att göra, bara växlat ett par ord när jag vart där nån gång.
S: "Mitt mobilnummer... 07.... Måste kolla, jag ringer ju aldrig mig själv"
Nu har jag bokat möte med henne den 24. Minns dock inte vad hon hette... Bara att det började på S... Tror jag.

Angående min födelsedag så är det löst. Vi blir alltså hemma hos mig, men grejen är att vi ska bygga om. "ÅNEJ" tror ni kanske att jag ska säga, men nej, det är nämligen det absout bästa som kunde hända. På grund av det så måste vi utrymma hela vardagsrummet på alla möbler = Plats - LÖST.
Nu behöver jag bara ett bord eller två.
Kanske kan låna från GKSS... Maybe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0