Lokaler?

Osäker på vilket datum det är idag, men en sak vet jag och det är att jag fyller 18 år den 29 Augusti! Jag har funderat ett bra tag på vad jag vill, men usch, det är hur svårt som helst. Tänkte först att man kunde börja hemma hos mig och sedan dra in til stan. Klassisk 18årsdag. Sen kom jag på att det skulle suga. Jag vill nog ha middag och det är inget alternativ hemma hos mig. Man får absolut inte plats och det tar en evighet att ta sig in till stan! Hyra bord vid resturang? Nej tack. Även om vi inte precis lär svina vart vi än är så... Måste man liksom uppföra sig "resturangigt" + att det kommer att gå åt helvetes med pengar om man ska börja ute redan där.
Funderar på om man kan hyra nån liten lokal? Googlade på det, men hittar mest sånna där 100-500 pers salar. En liten lokal typ i Haga eller nåt. Det hade vart hur bra som helst!

I igår och i fredags var jag hemma hos Kajsa. Just igår kände jag mig bara blä, så jag stannade inte mycket längre än ett glas vin innan jag åkte hem.
Fredagen däremot var hur trevlig som helst. Vi satt mest ute på balkongen och det var en sjukt bra känsla att sitta med utan att ens känna lite sug efter att få hålla en cigg i handen. Som jag sagt (eller har jag), trots att jag rökt i en del år så tror jag att jag har tur med min risk för att bli beroende (kom inte å något bättre sätt att uttrycka det). Antingen har jag svårt för att bli beroende eller så är jag helt enkelt för korkad för att ha fattat att jag redan är det. Isåfall är jag ändå för korkad för att ha fattat att jag har precis har avvänjt mig och att jag inte är beroende längre. Ta detta med en nypa salt, jag är nämligen inte helt allvarlig.

Spårvagnen på väg hem:
Hanna dricker vatten och ger tillbaka flaskan till mig.
Jag stoppar ner flaskan i väskan. Några sekunder senare:
Hanna: Ajuste, här är korken.
Tystnad.
Jag kollar ner i väskan, sen på Hanna och korken.
Hanna kollar på väskan och sen på mig.
Båda: AAHHHH.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0