Kineshyss

HAHA idag såg jag det roligaste jag sett på länge. En pappa satte sitt kinesbarn på en el-zebra på hjul som kunde åka framåt automatiskt. Så satte han bara ungen på zebran och skicka iväg henne OCH BONK rakt in i ett stort stenblock. Det var liksom inte så att han fick panik och sprang fram för att kolla att ungen va okej, utan han gick bara dit och vände på zebra och skickade iväg henne åt ett annat håll!

Jag och pappa gick genom en park för att leta efter nån simbassäng .. Inte för att jag hade lust att bada, men vi tänkte gå in till centrum och hade typ all tid i världen. Jag har vart i många turiststäder och sett massa kultur, men jädrar asså, vad allt är.... Kinesiskt. Satt lite randomfolk i nåt sorts kinesiskt lusthus och sjöng kinesiska sånger med nån sorts kinesisk fiol.. och för att komma dit så var man tvungen att gå på en liten väg med en massa bord vid sidan, full och folk som satt och spelade mahjong. Dom spelar mahjong exakt överallt i hela stan, hela dagarna.

När vi gick förbi musikkineserna skrek den ena "HELLO!". Det gör alla vart man än går. Alla kan säga Hello och alla gör det eftersom dom antagligen aldrig får chansen att använda sitt engelska ord annars. Kan typ se det framför mig när dom skulle presentera Hello Kitty för Amerika typ.
"So... What do you call this kitty?"
"HELLO!"
"Hello?
"HELLO!"
I alla fall så satte vi oss ner i lusthuset så att pappa kunde filma dom. "HELLO!" sa han igen.
Pappa när vi skulle gå: Cheche! (tack)
Kinesen: CHECHE, BYE!
Vi: Byebye.
Kinesen: HELLO!


Paraply har man både till sol och regn. Kineserna är nämligen JÄTTERÄDDA för att bli bruna.


Kommentarer
Postat av: Mamma

HELLO! Haha/mamma

2011-07-10 @ 08:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0