Beihai

Mjuk sand, bred strand till horisonten, 40 grader (!!!) , bärs.. Kan det bli bättre?
Kanske, jag vet inte. För det första så har kineser aldrig sett någon som solar. Jag kom med mitt blonda hår från ingenstans, la mig på min handduk och låtsades inte om alla små vita kineser som satt under sina tält-parasoller och bara gapade. Vad gjorde hon? Var hon i solen FRIVILLIGT? Shit, hon kan ju bli brun.
Jätteroligt var det däremot att kolla tillbaka på någon som stirrade. Alla gjorde samma sak. Något sorts ryck av ren förvånaning och sedan kollade dom bort, som om dom aldrig gjort nåt annat.
Sedan är det väldigt många som tar kort. Tror att jag har nämnt det. Finns liksom inga gränser. Fick syn på någon som såg ut som en kinesikt familjepappa som stog med kameran i högsta högg precis när jag kollade upp. Jag visade honom peacefingrarna och han reageraden med en sekund av förvirring och sedan, utan att ta bort kameran från ansiktet, vände han den blicksnabbt åt ett annat håll.

Sen finns det dom som inte alls skäms. Dagen efter när vi skulle hem satt jag i väntsalen på busstationen. Två meter ifrån mig sitter en kvinlig kines med sin son. Från ingestans drar hon upp en filmkamera!!
Vet inte om hon filmade eller inte, men hon tog i alla fall kort med den. Pappa satt bredvid henne och han såg det också. Inte nog med att hon över huvud taget tog kort. Jag gev henne dödsblicken, men hon tog bara ner kameran för att kolla på korten. Sen upp med den igen och så tog hon fler kort. Vad är det jävla problemet?




Kommentarer
Postat av: sofia

Gå in på min blogg och kolla på "veckans andra blogg går till" =)

2011-07-21 @ 10:30:14
URL: http://soffiia.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0