Derby, öl, rocknroll och en 18årig Rebecka!

Igår var det derby här i stan och dessutom min härliga vän Rebeckas 18årsdag! Vi hade bestämt träff inne i stan klockan fyra, men jag som bara är jag fick för mig att jag hade jättebrottom och insåg inte förens jag var påväg in till stan att jag hade tagit bussen en halvtimma tidigt. I väntan så kilade jag in på Zara en snabbis utan att egentligen kolla på kläderna, bara för att fördriva tid. När jag tänkte att det var dags att pallra mig tillbaka, så passade jag på att kolla läget inne på Johanssons. Där hittade jag skorna jag letat efter jäättelänge, nämligen mina vita Palladium! Jag är så glaa att jag fann dom.
I allafall, så gick jag tillbaka och mötte Rebecka. Vi satte oss nere vid operan och hade en myseftermiddag i blåsten, sen bar det av till Gamle Port där även Becka fick sin första lagliga öl. Vi hann bara med en öl innan folkmassorna började vandra mot Gamla Ullevi.
Dom som är insatta vet antagligen redan att vi förlorade med 1-2.
Vi gick tillbaka och satte och på GP igen. Två av Rebeckas kompisar kom förbi som hon ställde sig och pratad med på utsidan. Jag hade en öl i näven, så jag fick visst inte gå utanför med den. I min ensamhet stog jag och kände mig dum i väntan på Rebecka.
Donka! Han antog jag att han borde ha vart på matchen. Han kunde jag ju hänga med en stund. Jag började kolla mig omkring, men trots att jag var bra dragen så förstog jag hur små oddsen var att han faktiskt skulle vara där. Det var nästan tomt när vi kom, vi satt vid ingången och han hade inte gått in. Men nej, det hindrade inte fylle-Linn. Ingenting hindrar ju henne. Jag fick syn på en kille som jag vet har vart med på flera bortaresor med GAIS förra året och jag vet att han känner killen jag letade efter. "Det är ju han hans kompis... Frallan!" Tänkte jag. Jag gick fram till honom med mitt fårigaste leende och sa:
"Det är la du som är Frallan?"
"Nääe.. Jag heter Erik =)" svarade han (smileysen för att det var precis så snäll han såg ut).
"Eh... Aha. Men du känner Donka?"
"Ja?"
"Vart är han?"
"Det vet la inte jag?" Nu kollade han bara konstigt på mig... Ganska förståligt. "Okej... Tack" svarade jag, ställde ifrån mig ölen, gick skamset ut och iväg med Rebecka och hennes två vänner.
Vi satte oss på något litet ställe ungefär vid Avalon där vi nog satt någon timma och det var grymt trevligt. Sen blev det hem och sova.

Idag har jag vart på lärcentrumet i Lindholmen och det verkar JÄTTEBRA! Jag börjar antagligen på måndag eller tisdag.

Btw, Rebecka fick en resa till Grekland i födelsedagspresent!!!! Nu behöver jag absolut inte oroa mig för att behöva vara ensam. WOHO!

Kommentarer
Postat av: Elin

Tack så jätte mycket :)

2010-09-14 @ 13:56:44
URL: http://eliins.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0