Grekland

Jag däckade och vaknade i Grekland. Nu är jag här och det är kanon!

.. Not. Men jag önskar att det var så.
Grejen är att jag har nog pengar till en biljett, men har jag nog för att överleva tillräckligt länge för att skaffa mig ett jobb? Jag och Becka började prata om Grekland igår igen. Blir så ledsen när jag vet att hon inte kan komma ner förens hon tagit studenten.. Och blir lite lessen för att jag inte tar studenten. Juste! Jag var ju på det där mötet förra veckan. Dom kom fram till att dom inte vill låta mig praktisera och att dom vill sätta mig på ett lärcentrum. Vad fan är det då? Visst vill jag ha betyg, men ännu mer vill jag bara ha pengarna. Dom har iaf satt mig på en kö dit nu och om dom inte ringer inom den 9onde så ska jag på ett till möte där på Burgården. Men jag vägrar att gå hemma och ruttna i väntan på att kanske få plats i nån sorts klass med flyktingar, knarkare och kanske männinskor som helt enkelt är för dumma i huvet för att gå i någon vanlig skola. "Vad är du själv då?" tänker dom flesta. Jo, jag har haft jävligt OTUR i mina skolår. Inte nog med att jag har svåra koncentrationsproblem och inte fått den hjälp jag behöver. Jag har vart utsatt för lärarmobbing hela åk 8 när jag började på Fiskebäcksskolan. Hade det inte varit för att jag hade börjat på Påvelundskolan åk 9 så vet jag inte vart jag hade vart nu. Det är en fantastisk skola. Fiskebäcksskolan är kass. Är det någon som vill höra mer om det så kan jag ta det en annan gång, men nu känner jag att jag börjar tappa det där röda snöret... Som om jag hade något snöra från början. Phah. Måste läsa vad jag skrivit igen för att komma ihåg vad jag snackat om. Häng kvar.
Juste! Poängen var att om dom inte sätter in mig i den där skolan inom den 9onde så tänker jag kräva att få praktisera ändå. Fram tills att jag kommer in alltså. Då ska jag nog försöka få praktik på typ Palace eller nåt.
Ooooch poängen med det var väl nog att jag får pengar för det.

Nog om det. Igår var det KANON. Jag har 3 drägg på min övervåning och en gullig mamma som diskar i köket. Ska hjälpa henne nu innan hon får spader på mig. Berättar mer om igårkväll senare.
Bakis as hell och match senare. Mumma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0