Borde verkligen röra lite på mig

Sen när blev jag såhär lat?
Varför åkte jag inte och badade eller vad som helst idag?
Javisst, ja. Jag bor i Narnia 2 och det blir aldrig annat än vinter i det här landet. Helst av allt har jag just nu lust slänga ut att skräp från mitt rum, damsuga, göra jättefint. Sen vill jag spika igen dörren och stanna här inne tills den dagen någon har löst hela Greklands-grejen åt mig. Men så funkar det ju inte riktigt heller. Nu har jag kommit såpass långt i livet att jag fattat att man man faktiskt måste göra något åt det man vill. Annars kan man fortsätta drömma tills att man dör.
Nåt som är ännu jobbigare är att jag inte KAN göra något nu. Eller jo, egentligen så har jag väl gjort nåt. Tagit reda på det jag anser nödvändigt för att lägga upp en realistisk plan (vilket resulterar att jag sitter som en hök framför datorn och lusläser igenom den där kompetenshjärnan jag aldrig fick - google. Btw, tack Linda från Thessaloniki och resten som kommit med bra erfarenhetstips och idéer). Det är bara den där vänta-grejen som gör att allt känns grymt hopplöst. Hade jag haft alternativet, så hade jag nog gladerligen åkt till Landvetter för att tanka ett flygplan själv som jag kunde styra iväg med. Just det. Grejen att någonting faktiskt händer.

Men jag tänker faktiskt inte spika igen dörren har jag kommit fram till. Den här veckan ska jag:
Gå hem till mamma, hämta min väska och alla grejerna jag har hos Cassandra (vi bor grannar), joggingtur minst 2 gånger, åka till stan och hämta mitt bankomatkort, ner till Esprit för att säga hej och flörta lite med Mattias eller Per så att någon kanske kan skriva på mina gamla praktikantpapper så att jag får mig en slant i sommar innan jag börjar jobba (en slant för antagligen resten av året dårå eftersom jag helt enkelt måste hålla på resten).
Och i helgen är det midsommar! Känns som att allting är lite halvdant planerat. Det blir nog en bit sill (hos mig har jag hört) och sedan ut till öarna för lite grillning. Brukar dock ändå aldrig bli som vi planerat.

By the way! Såg på VM-snacket idag om en spanjor som tog moppen hela vägen ner till sydafrika för att se sitt landslag spela. DET kallar jag att göra något. 
Jaja, uppdatering imorgon kanske, hejsvej!


Kommentarer
Postat av: Linda

Va så lite så!



Vet känslan av att sitta där och inget kunna göra. Men allt kommer ordna sig, jag lovar dig! Du får åka dit du ska flytta i Grekland, kolla runt, stilla din nyfikenhet lite och kolla lite grejer fast då så kanske känns det ännu jobbigare när du kommer hem igen och bara vill åka tillbaka direkt! ;)

2010-06-24 @ 17:44:20
URL: http://dotlc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0