Släkt i huset!

Nu ligger jag här och bloggar från iPoden igen. Det går långsamt, men funkar. Jag har insett något. Jag har verkligen förändrats. När jag kom tillbaka till fotbollen efter sommaruppehållet så var såklart första träningen jobbig. Men inte alls lika mördande och frustrerande som i våras. Jag har inte rökt nåt på hela sommarn.. Okej, senaste veckorna.. Jag har nog dessutom druckit mindre. Igår på träningen kändes det som att jag aldrig gjort annat än sprungit. Sån energi. Kan det verkligen bero på nåt så enkelt som att sluta beté sig som en gris? Jag vet många som röker och klarar fotboll galant ändå. Eller så kanske det beror på att jag bor ensam hemma och kan slappna av på ett annat sett. Eller på att jag börjat dricka blutsaft om dagarna. Jag har ofta dåligt med järn, men det löser blutsaften. Äsch, orkar inte fundera mer. Det jag ville ha sagt var att jag tänker fortsätta på samma bana.. Typ, inte röka, dricka mindre, gå ut och springa.. Ja, det känns nog bra. Jag får se hur det går. Idag ringde min morbror och sa "Hej! Vi är i göteborg. Vi kommer om en timma". Familjen består av min morbror Terje, Mia och deras två barn Viking och Grimm. Dom är från Stockholm och jag visste att dom skulle komma nån gång under sommarn, men hade trott att dom iaf skulle ringa några dar innan. Det blev att städa snabbt. Nu är dom här och jag är grymt glad. Känns som att hela big family är hemma igen. Förutom mamma då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0